Υπολογισμός δόσης

ON - OFF στην Βόρεια Πελοπόννησο

ON – OFF ΣΤΗΝ ΒΟΡΕΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ

 

 

Σάββατο 12/6 η παρέα αποφάσισε να πάει όχι για μπάνιο, αλλά για να γράψει χιλιόμετρα σε δύο τροχούς, σε κάθε είδους δρόμο. Στόχος ήταν η περιοδεία στην Βόρεια Πελοπόννησο, με στάσεις στην Νεμέα, στο Ψάρι, στη Στυμφαλία, στη Λίμνη Δόξα και τελικά στα Καλάβρυτα για να πάρουμε το δρόμο της επιστροφής.

Οι μοτοσυκλέτες ήταν ένα Ducati Multistrada 1200S, ένα KTM 990 Adventure Last Edition, ένα υπέροχο Ducati 848 κι ένα σχετικά αταίριαστο, αλλά πάντα επίκαιρο ΒΜW 1200GS. Όλες οι μοτοσυκλέτες ήταν αγορασμένες και συντηρημένες από την Fanmoto κι όλες ετοιμοπόλεμες για να προσφέρουν πολλά, ευχάριστα χιλιόμετρα.

Η παρέα συναντήθηκε στην αρχή της Ιεράς Οδού και οι μοτοσυκλέτες άρχισαν να ξεμουδιάζουν μετά τα διόδια της Ελευσίνας. Σε κάθε εκκίνηση η απογοήτευση του γράφοντος πάνω στο BMW ήταν τεράστια. Multi και 848 και ακολούθως το Adventure ξεχύνονταν επιδεικτικά μπροστά, ρίχνοντας ανελέητο ξύλο στον Βαυαρό της παρέας. Κάθε τόσο οι τρεις γρήγοροι έκλειναν το γκάζι προκειμένου ο “παππούς” να τους φτάσει. Παρόλα αυτά, όταν το BMW μάζευε χιλιόμετρα κατάφερνε να τα διατηρήσει ακούραστα και απροβλημάτιστα. Έτσι, η παρέα ταξίδευε άνετα με 140 – 160km/h, με τον αναβάτη του 848 να κουράζεται περισσότερο από όλους λόγω της καθαρά πιστάδικης θέσης οδήγησης και της στοιχειώδους κάλυψης από τον αέρα.

Στην Εθνική, το Multi κλέβει την παράσταση και στις ρεπρίζ. Όποιος και να στάθηκε δίπλα του από την παρέα ανοίγοντας γκάζι με τετάρτη, πέμπτη και έκτη σχέση στο κιβώτιο έφαγε ξύλο. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό να έχεις τερματίσει το δεξί σου grip, μόνο κα μόνο για να παρακολουθείς κάθε φορά της κομψή, κόκκινη σιλουέτα του Multi να ξεχύνεται μπροστά σου, συνοδευόμενη από το χαρακτηριστικό “Μπππρρρρρρρρ” του Testastretta.

Μετά τη Νεμέα, με το δρόμο να θυμίζει Ειδική Διαδρομή, το Multi έχει και πάλι τον πρώτο λόγο. Αξίζει να αναφερθεί ότι και οι τέσσερις της παρέας είναι καθημερινοί αναβάτες, μέσου οδηγικού επιπέδου και αυτούς ακριβώς είναι που το On Off της Ducati κάνει να νιώθουν θεοί, με την πολυτιμότατη συνδρομή και των ηλεκτρονικών βοηθημάτων.

Το KTM καταφέρνει κι αυτό να ακολουθήσει σβέλτο ρυθμό, αποδεικνύοντας για μια φορά πόσο σωστό και προσαρμοστικό ήταν το αρχικό σχέδιο, σχεδόν 15 χρόνια πριν. Σίγουρα δεν μπορεί να ακολουθήσει το Multi ούτε στις εξόδους των στροφών, ούτε στα φρένα, ενώ δε διαθέτει και τα ηλεκτρονικά που βοηθάνε τον αναβάτη σε δημόσιους δρόμους με μέτρια άσφαλτο και κακοτεχνίες. Παρότι όμως είναι το το πλέον Off Road της παρέας, καταφέρνει να κρατήσει εντυπωσιακό ρυθμό σε ορεινές, ασφάλτινες διαδρομές με συνεχόμενες στροφές.

Το GS όσο και να πιεστεί, θα χάσει σύντομα από το οπτικό του πεδίο το Multi, ενώ με μεγάλη δυσκολία θα ακολουθήσει το ΚΤΜ. Παρόλα αυτά, το μεγάλο τιμόνι δημιουργεί εξαιρετικό μοχλό, ο αερόψυκτος boxer αποκρίνεται εξαιρετικά στις μεσαίες στροφές και γενικά η μοτοσυκλέτα είναι πολύ πιο εύκολη και ευέλικτη από ότι σε προδιαθέτει ο όγκος της.

Το 848 αποφάσισε να μην ανεβάσει ρυθμό στο βουνό. Στην πρώτη στάση, ο αναβάτης του δήλωσε πολύ κουρασμένος από τη θέση οδήγησης και την πολύ στιβαρή αίσθηση πλαισίου και αναρτήσεων, χωρίς να σημαίνει ότι δεν απόλαυσε τη διαδρομή.

Μετά από φωτογράφηση στη λίμνη Δόξα και εξαιρετικό φαγητό, ο χωμάτινος της παρέας αποφάσισε συμβουλευόμενος τον χάρτη να αναζητήσουμε “μαγευτική τοποθεσία” μετά από 15 χιλιόμετρα χωματόδρομο. Το Superbike της παρέας κούνησε μαντήλι και πήγε για τον καφέ της αναμονής στα Καλάβρυτα, ενώ BMW και Multi που δεν είχαν κυλήσει ποτέ τους τροχούς τους στο χώμα, έδιωξαν τις επιφυλάξεις τους και αποφάσισαν να μαυρίσουν και να λασπωθούν.

Όσο ξεκάθαρη ήταν η υπεροχή του Multi στο βουνό, άλλο τόσο ξεκάθαρος είναι ο νικητής στο χώμα. Εδώ το ΚΤΜ απλώς πετάει, κι αν είναι έμπειρος και δε φοβάται, θα περάσει από σημεία που οι άλλες δύο μοτοσυκλέτες θα δούνε μονάχα με κιάλια. Ψηλό και ελαφρύ, με μεγάλη απόσταση από έδαφος, χωμάτινους τροχούς με ακτίνες και παραπάνω από αρκετό γκάζι, το ΚΤΜ πηγαίνει αέρα, πλαγιολισθαίνοντας απολαυστικά σε όλο το πλάτος του χωματόδρομου, προσφέροντας εκπληκτικό θέαμα και… μπόλικη σκόνη σε όποιον ακολουθεί.

Που στη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν το GS. Απλό GS, με χυτούς τροχούς και ελαστικά Bridgestone BattleWing. Και πάνω στη σέλα, έναν φοβισμένο αναβάτη που δεν έχει βγει ποτέ του στο χώμα. Για μια ακόμα φορά, το BMW είναι εύκολο , φιλικό και… πολύ ανθεκτικό. Ο υπογράφων που στην αρχή πίστευε ότι στο πρώτο άνοιγμα του γκαζιού θα γίνει μέρος του τοπίου, αγκαλιά με κάποιο δέντρο, ή κάποιο σκίουρο, έφτασε να πλαγιολισθαίνει, ξεχνώντας τις ευαίσθητες ζάντες και τα ελαστικά μικτής χρήσης. Οι αναρτήσεις κατάπιναν ικανοποιητικά σχεδόν τα πάντα, δίνοντας μεγάλη εμπιστοσύνη. Η ευχαρίστηση ήταν τέτοια, που στο ταξίδι της επιστροφής ένα ήταν το concept που κυριαρχούσε στο μυαλό, σκοτώνοντας τον άχαρο χρόνο στην Εθνική: Ohlins μπρος – πίσω, τροχούς με ακτίνες και ελαστικά με πιο χωμάτινο προσανατολισμό. Ή ίσως, GS Adventure.

Το Multistrada έμενε πίσω, χωρίς όμως να μην μπορεί να ακολουθήσει. Οι περιορισμοί έμπαιναν από τους τροχούς 17 ιντσών και τα ασφάλτινα ελαστικά, που έβαλαν φρένο στη βόλτα όταν συναντήσαμε τις λασπωμένες ανηφόρες. Εκεί, ήταν φανερό ότι μονάχα το ΚΤΜ θα την έβγαζε αλώβητο κι έτσι – ώριμα – βάλαμε την ουρά στα σκέλια και πήραμε το δρόμο για Καλάβρυτα. Πάντως, μέχρι τη συνάντηση με τη λασπουριά, το Ducati πέρασε από παντού, χωρίς να κάνει κιχ, ακόμα κι από νεροφαγώματα και λάκκους. Το επιλεγμένο Mode λειτουργίας στο χώμα ήταν το Enduro, όταν όμως η κατάσταση ζόριζε ήταν φανερό ότι τα κατάλληλα ελαστικά θα σε βοηθούσαν να συνεχίσεις κι όχι τα μπλιμπλίκια. Όμως το Multi δε σχεδιάστηκε για να πάρει τη θέση του 990 Adventure αλλά για να είναι η πληρέστεση On Off, με το περισσότερο γκάζι. Ότι ακριβώς είναι δηλαδή.

Μετά τον καφέ στα Καλάβρυτα και την ανασύνταξη της ομάδας, μαζί με το 848 τα τρία On Off πήραν το δρόμο της επιστροφής με τους αναβάτες γεμάτους εμπειρίες και τις φωτογραφικές μηχανές τους, φορτωμένες. Ο υπογράφων κατάλαβε ότι αν κινηθείς ώριμα και συνετά, όπως ορίζουν οι ικανότητές σου και η μοτοσυκλέτα σου, όχι μόνο θα περάσεις από τα περισσότερα χωμάτινα σημεία, αλλά θα διασκεδάσεις όσο σε λίγες καταστάσεις με τη μοτοσυκλέτα σου. Χωρίς φόβο, χωρίς καρδιοχτύπια και πάντα με το μυαλό και το κράνος στο κεφάλι (λίγα χιλιόμετρα στο χώμα αρκούν για να καταλάβεις την αξία ενός endurάδικου κράνους).

Όσο για τις μοτοσυκλέτες, το 848 μπορεί να κριθεί μονάχα αισθητικά, καθώς σ’ αυτή την ομήγυρη ήταν παράταιρο και μακριά από το χώρο δράσης του. Επειδή όμως θέλουμε οι παρέες να είναι πολυσυλλεκτικές και να μην απομονώνεται κανένας αναβάτης, είτε καβαλάει παπί, είτε Harley θα του δώσουμε το στέμμα των καλλιστείων της τετράδας, που δικαιωματικά του ανήκει.

To Multistrada πραγματοποιεί ότι υπόσχεται και μια τέτοια βόλτα θα κάνει τους υποψήφιους αγοραστές να καταλάβουν ότι αξίζει μέχρι και το τελευταίο από τα πολλά ευρώ της τιμής αγοράς του. Ταχύτατο κι άνετο, κολακεύει τον αναβάτη του, συγχωρεί λάθη, ενώ με υπομονή και συνετή οδήγηση θα περάσει ακόμα κι από σχετικά δύσκολα χωμάτινα σημεία. Πόσα λασπωμένα Multi έχετε δει; Οι φωτό μας αποδεικνύουν ότι το μεγάλο Ducati είναι μεν μια κομψή, καλοντυμένη Ιταλίδα, η οποία όμως δε θα κατεβάσει τα μούτρα αν κάποιος χύσει το ποτό του πάνω στο cocktail dress της.

Το ΚΤΜ είναι το κατσίκι της παρέας. Σαφώς πιο ακατέργαστο και σκληροπυρηνικό από το Ducati (κι από το BMW), λιγότερο άνετο, αλλά γεμάτο νεύρο και άκρως διασκεδαστικό. Θα περάσει από παντού, πηγαίνοντας αέρα και για όσους πρόκειται να κάνουν εκδρομικό enduro, είναι από τις καλύτερες επιλογές, έστω και σα μεταχειρισμένο πλέον. Δίπλα στο Multi σίγουρα δείχνει την ηλικία του σε όλους τους τομείς, όμως το αρχικό concept ήταν τόσο μπροστά από την εποχή του που σίγουρα δε φαντάζει παλιό, ή ξεπερασμένο.

Το BMW για τον υπογράφοντα ήταν μια πραγματική έκπληξη. Λίγο ως πολύ, οι επιδόσεις και η συμπεριφορά των Ducati και ΚΤΜ ήταν αναμενόμενες. Το BMW όμως ακολούθησε παντού, σε Εθνική, στροφές και χώμα, όχι στους ίδιους ρυθμούς αλλά άνετα και διασκεδαστικά. Ναι, είναι με διαφορά το αργότερο, ναι είναι με διαφορά το βαρύτερο, ΔΕΝ είναι sport, ούτε έχει τα περιφερειακά των δύο σύγχρονων της παρέας. Όμως, η προσαρμοστικότητά του είναι εκπληκτική, οι τουριστικές του δυνατότητες απεριόριστες (το αργότερο, αλλά και το λιγότερο βενζινοβόρο, με διαφορά), είναι σαφώς ανετότερο από το ΚΤΜ και ίσως κι από το Multi. Δεν είναι άμεσα συγκρίσιμο με τα ΚΤΜ και Ducati (ειδικά με το δεύτερο), όμως τα 581 χιλιόμετρα που έγραψε μέσα σε μια μέρα κάνουν τον αναβάτη να κατανοήσει γιατί τόσο κόσμος το προτιμάει και γιατί διατηρεί υψηλή τιμή σα μεταχειρισμένο.

Το τελικό συμπέρασμα είναι ότι η Ελλάδα είναι χώρα σχεδιασμένη για On Off μοτοσυκλέτες, τις οποίες οι αναβάτες τους ΔΕΝ πρέπει να λυπόνται. Αντί λοιπόν για καφέ το Σαββατοκύριακο, βάλτε κράνος, μπουφάν και μπότες και ξεχυθείτε με τα μεγάλα σας On Off σε Εθνική, βουνά, λαγκάδια, άσφαλτο και χώμα. Δικαιολογίες του στυλ, “δεν έχω EXC, δεν είμαι ο David Knight, είναι βαρύ το μηχανάκι, δεν έχω σωστά λάστιχα”, απλώς δεν υφίστανται.

 

 

Η επιστροφή στην Αθήνα, έδειξε ότι το μήλο πέφτει κάτω από τη μηλιά, καθώς μόλις οι γονείς μας είδαν τις φωτογραφίες της εκδρομής, μας έδειξαν τις δικές τους, πριν από είκοσι χρόνια, στα ίδια μέρη με δύο Africa Twin 750, τα καλύτερα ίσως On Off της εποχής τους. Ανεκτίμητη, μοτοσυκλετιστική κληρονομιά, που ελπίζουμε μετά από 20 χρόνια να συνεχίσουν τα δικά μας τέκνα.   

 

Περισσότερα Νέα

-
Καλά Χριστούγεννα κι ευτυχισμένο το 2018 - Καλά Χριστούγεννα κι ευτυχισμένο το 2018
-
KTM 1290 SUPER DUKE GT ADV - KTM 1290 SUPER DUKE GT ADV
Επιτόκοιο Ducati 0%. Μέχρι 30 Νοεμβρίου - Επιτόκοιο Ducati 0%. Μέχρι 30 Νοεμβρίου
Ένας μήνας με το νέο Ducati Scrambler Icon - Ένας μήνας με το νέο Ducati Scrambler Icon
KTM Super Duke 1290GT: Adrenaline Express - KTM Super Duke 1290GT: Adrenaline Express
Προσφορες Fanmoto - KTM 2016! - Προσφορες Fanmoto - KTM 2016!
Ducati Multistrada 1200 DVT Enduro - Ducati Multistrada 1200 DVT Enduro
Ducati Multistrada 1200 DVT Pikes Peak - Ducati Multistrada 1200 DVT Pikes Peak
Pre-Owned Multistrada 1200 στην Fanmoto - Pre-Owned Multistrada 1200 στην Fanmoto
-
- Νέο Ducati Scrambler. Ετοιμοπαράδοτο στην Fanmoto!!!