Υπολογισμός δόσης

Ένας μήνας με το νέο Ducati Scrambler Icon

 

EYXAΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟΝ ΦΙΛΟ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΜΑΛΑΠΕΤΣΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

 

I'D BE SAFE AND WARM IF I WAS IN L.A.

California Dreamin' on such a winter's day.
Αυτά έλεγαν οι Mamas and Papas το 1966 και περιγράφουν άριστα τους στόχους της Ducati πίσω από την αναβίωση του Scrambler των 60's και 70's. Οι Ιταλοί περιμένουν οι παρελθοντολάγνοι να αγκαλιάσουν ζεστά τη νέα τους μοτοσυκλέτα, που παραπέμπει κατευθείαν σε hippie καταστάσεις, βόλτα δίπλα στα κύματα και εικόνες βγαλμένες από το "On Any Sunday" με τον Steve McQueen και το Husqvarna του. Η Ducati έχει ήδη μια απόπειρα στην κατηγορία ρετρό με τη σειρά sport classic, που έτυχε μάλλον χλιαρής αποδοχής. Τα GT 1000, Sport 1000 και βέβαια το πανέμορφο Paul Smart, ήταν υπέροχες μοτοσυκλέτες που όμως εμφανίστηκαν λίγο πριν ξεσπάσει η ρετρομανία και σήμερα αποκτούνε ολοένα και περισσότερους οπαδούς. Χαρακτηριστικό ότι οι τιμές τους σα μεταχειρισμένα ήταν σταθερές τα τελευταία χρόνια και πρόσφατα άρχισαν να παίρνουν την ανιούσα.

Εν έτει 2015 το ρετρό δουλεύει και αρέσει. Οι απανταχού hipsters αναζητούν κάτι μεγαλύτερο και γρηγορότερο από τις παραδοσιακές Vespa και η Ducati φιλοδοξεί να κλέψει δόξα από τις Triumph, Guzzi και Kawasaki που κατέχουν τη μερίδα του λέοντος σε αυτή την αγορά. Ταυτόχρονα, το Scrambler δεν πρέπει να είναι μονάχα ένα marketing tool κι ένα style statement. Πρέπει να συμπεριφέρεται σαν πραγματικό Ducati, όχι με την έννοια ότι θα σπάσει το 1:20 στις Σέρρες αλλά με το ότι θα κάνει τον αναβάτη να χαμογελάει καβάλα στη σέλα του.



WELL SHE'S ALL YOU'D EVER WANT
SHE'S THE KIND THEY'D LIKE TO FLAUNT AND TAKE TO DINNER

       
Οι παραπάνω στίχοι που τραγούδαγε ο Tom Jones θα έρθουν στο μυαλό σε όποιον αντικρύσει από κοντά το Scrambler. “Shes a lady”, πράγματι! Κούκλα από άκρη σε άκρη, μαζεμένη και ομοιογενής, χωρίς να είναι εξεζητημένα ρετρό. Μεγάλη επιτυχία των σχεδιαστών είναι ότι η συνολικά, κλασική παρουσία συνυπάρχει αρμονικά με σύγχρονες πινελιές όπως η τοποθετημένη κάτω από τον κινητήρα εξάτμιση και το στρογγυλό πολυόργανο πάνω στο τιμόνι. Το μέταλλο λάμπει από άκρη σ' άκρη, τα φιλέττα από βουρτσισμένο αλουμίνιο στις δύο πλευρές του υπέροχου ρεζερβουάρ κλέβουν την παράσταση, ενώ το φινίρισμα δίνει την εντύπωση ότι θα αντέξει τη μάχη με το χρόνο. Η αλήθεια είναι ότι η πόζα είναι ότι πιο σημαντικό στην κατηγορία και εδώ το Scrambler παίρνει δέκα με τόνο.

 

BORN TO LEAD AT BREAKNECK SPEED
WITH HIGH OCTANE WE'RE SPITTING FLAMES


 To Scrambler δε σπάει σβέρκους με το γκάζι του, ούτε φτύνει φλόγες, είναι όμως με διαφορά  η καλύτερα στημένη και πιο διασκεδαστική ρετρό μοτοσυκλέτα της αγοράς. Εκεί που ο ανταγωνισμός εξαντλείται στο να ποζάρει σαν παγώνι και τρέμει κάθε φορά που ο αναβάτης ζητήσει το κάτι παραπάνω, το κομψό Ducati ελίσσεται με χάρη και χάνεται στον ορίζοντα.

Ο αερόψυκτος L2 προέρχεται από το Monster 796 και αποδίδει 75 ίππους, χωρίς κραδασμούς και ενοχλητικούς θορύβους. H ισχύς είναι παραπάνω από αρκετή για το χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας, την παράσταση όμως κλέβει το βουνό ροπής στις μεσσαίες στροφές που ξεκολλάει με δύναμη το Scrambler στο φανάρι, γράφει το 400άρι σε 12 δευτερόλεπτα και κάνει τις σούζες παιχνίδι. Ψηλά το μοτέρ κρεμάει ελαφρώς, ποιός όμως θέλει να σκίσει μέχρι τον κόφτη ένα ρετρό και για ποιόν λόγο; Οι απαιτήσεις σε καύσιμο είναι απολύτως λογικές, ενώ μοναδική παραφωνία είναι η κάπως απότομη απόκριση του ψεκασμού πολύ χαμηλά, που βεβαίως καθαρίζει μετά τις 3000RPM. Ο συμπλέκτης είναι εξαιρετικά ελαφρύς και εύχρηστος και το κιβώτιο από τα καλύτερα που έχει βγάλει η ιταλική εταιρία. 

 

ONE NIGHT IN THE CITΥ

ONE NIGHT LOOKING PRETTY! 

Μέσα στην πόλη, όπου θα περάσει τουλάχιστον το 60% της ζωής του, το Scrambler είναι παιχνίδι και κινείται με πραγματικά εντυπωσιακούς ρυθμούς.  Το βάρος των 186 κιλών και το άριστο ζύγισμα δίνουν αίσθηση BMX και οι αποστάσεις καλύπτονται σε ελάχιστο χρόνο. Από την άλλη πλευρά, παρότι ο κινητήρας δείχνει ότι με άνεση μπορεί να στείλει τη βελόνα του κοντέρ πάνω από τα 200km/h, η μηδενική προστασία από τον αέρα καθιστά την πάλη με τα στοιχεία της φύσης μια χαμένη υπόθεση. Αν πάντως κάποιος επιθυμεί να ταξιδέψει πάνω στο Scrambler προς κοντινούς προορισμούς όπως το Ναύπλιο και η Επίδαυρος, με 120 – 130 km/h, η μοτοσυκλέτα δεν πρόκειται να προβληματιστεί. Η παραπάνω χρήση δεν αναμένεται να υπερβεί το 10% του χρόνου συμβίωσης με το Scrambler.  

Για το υπόλοιπο 30% που θα αναλωθεί σε επαρχιακούς δρόμους με πολλές αλλαγές κατεύθυνσης και συνεχόμενες στροφές, ισχύει ότι είπαμε και παραπάνω. Παρά την περίεργη διάσταση του μπροστινού τροχού 18 ιντσών και τα ελαστικά με την κάπως χωμάτινη εμφάνιση, η συμπεριφορά είναι εξαιρετική. Το μηχανάκι βουτάει άμεσα στην στροφή και κρατάει την πορεία που χαράσσει ο αναβάτης γεμίζοντάς τον ικανοποίηση. Δε θα ήταν υπερβολή να το χαρακτηρίζαμε ως ρετρό supermoto και δικαίως φέρει τα σήματα της Ducati στο ρεζερβουάρ του. Σε μια πρόσφατη βόλτα από Λαύριο προς Αθήνα παράλληλα με τη θάλασσα, το Scrambler αποδείχτηκε ικανότατο και για να ακολουθήσουν οι υπόλοιπες τρεις – αρκετά ισχυρότερες – μοτοσυκλέτες της παρέας, όταν ο δρόμος στένευε και πνιγόταν από στροφές, έπρεπε να πιεστούν από τους αναβάτες τους. 

Για τα φρένα, τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Το πακέτο της Brembo - με ακτινική, monoblock, τετραπίστονη δαγκάνα -  είναι με διαφορά το κορυφαίο στην κατηγορία και παρά την ύπαρξη ενός και μόνο δίσκου μπροστά, το Scrambler πετάει με θράσος το γάντι σε πολύ πιο sport κατασκευές όσον αφορά την απόσταση ακινητοποίησης. Το πίσω φρένο είναι κι αυτό ικανοποιητικότατο, ενώ σύμμαχος είναι και το πολύ καλό - standard - ABS.

    

GROWING TECHNOLOGY
FOOLING TECHNOLOGY
KILLING TECHNOLOGY!   


Πλην του ABS, το νέο Ducati είναι εντελώς γυμνό από ηλεκτρονικά βοηθήματα, κάτι που αποδεικνύεται... σοφή επιλογή. Οι Ιταλοί τα τελευταία χρόνια πρωταγωνιστούν σε αρτικόλεξα όπως DTC, DVT, ECW, ECS και πάει λέγοντας, οπότε θα μπορούσαν να πέσουν στην παγίδα να φορτώσουν το ρετρό τους με μπλιμπλίκια. Εδώ όμως δεν έχουμε ούτε Panigale, ούτε Multistrada, αλλά ένα μηχανάκι που θα ανταγωνιστεί τα Bonneville, Guzzi V7 και Kawasaki W800. To Traction Control και τα υπόλοιπα τσιπάκια θα σκότωναν το χαρακτήρα του, θα το βάραιναν και θα ανέβαζαν κατακόρυφα το κόστος. Η μοτοσυκλέτα έπρεπε να είναι ρετρό, απλή, λιτή και επικονωνιακή με τον αναβάτη, οπότε υπάρχει μονάχα ABS, καθώς μόνο αυτό χρειάζεται. 

 

DON’T TELL ME YOU’LL LOSE IT, CAUSE I’LL HAVE TO LEAVE

DON’T LET ME DOWN 

“Μα καλά, τέλειο είναι το Scrambler θα ρωτήσει κάποιος;” Η αλήθεια είναι ότι η Ducati εκτέλεσε σωστά τη συνταγή και αφήνει λίγα περιθώρια για γκρίνιες και παράπονα. Επειδή όμως σε τόσο ποιοτικά προϊόντα πρέπει να εξαντλούμε την αυστηρότητά μας, οφείλουμε να αναφέρουμε ότι η θέση οδήγησης είναι κάπως ιδιόρυθμη για τα υψηλότερα αναστήματα (κάτι που διορθώνεται με το τιμόνι της έκδοσης Full Throttle), ενώ και η πίσω ανάρτηση δεν είναι κορυφαία. Ενώ το πιρούνι είναι πολύ σωστό στις αποσβέσεις, το αμορτισέρ έχει μικρή διαδρομή και απότομη επαναφορά, επιβαρύνοντας κυρίως την άνεση και λιγότερο την οδική συμπεριφορά. Λεπτομέρειες πάντως, σε ένα κατά τ’ άλλα πολύ σωστά εκτελεσμένο σύνολο. 

 

ΤΑΚΕ ΜΕ DOWN TO THE PARADISE CITY
WHERE THE GRASS IS GREEN AND THE GIRLS ARE PRETTY


Συνολικά, το Ducati Scrambler είναι μια άριστα σχεδιασμένη και πολύ καλά υλοποιημένη μοτοσυκλέτα, με feelgood, καλιφορνέζικη διάθεση και εξαιρετικούς τρόπους στο δρόμο, που βάζει στόχο με το καλημέρα για την κορυφή της κατηγορίας. Πρόκειται για ένα style statement, με ουσία, φιλικότητα, πρακτικότητα, διασκέδαση και κυρίως τη σφραγίδα της Ducati από άκρη σ' άκρη. Ο τελευταίος άσσος στο μανίκι των Ιταλών είναι η τιμολόγηση. Με 8.950 ευρώ που κοστίζει η βασική έκδοση Icon παίρνετε μια πανέμορφη, καλά κατασκευασμένη και ικανότατη, ιταλική μοτοσυκλέτα που σπέρνει χαμόγελα ικανοποίησης σε αναβάτη και περαστικόύς. Όπου και να πάρκαρε το Scrambler, μέσα σε λίγη ώρα είχε κυκλωθεί από κόσμο λιγότερο ή περισσότερο σχετικό με δίτροχα, που ήθελε να φωτογραφηθεί πλάι του. 

Οι ακριβότερες εκδόσεις Urban Enduro, Full Throttle και Classic διαφοροποιούν ελαφρώς την αισθητική και το χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας, αφήνοντας την ουσία απείραχτη. Όπως έγινε και με το Multistrada, η Ducati περιμένει η νέα της κατασκευή να προσελκύσει ένα λιγότερο σκληροπυρηνικό κοινό, στοχεύοντας κυρίως σε commuters, trend motorcyclists και βεβαίως γυναίκες. Λαμβάνοντας υπόψιν όλες τις χάρες του Scrambler, οι πιθανότητες γέρνουν υπέρ της.

 

Περισσότερα Νέα

-
Καλά Χριστούγεννα κι ευτυχισμένο το 2018 - Καλά Χριστούγεννα κι ευτυχισμένο το 2018
-
KTM 1290 SUPER DUKE GT ADV - KTM 1290 SUPER DUKE GT ADV
Επιτόκοιο Ducati 0%. Μέχρι 30 Νοεμβρίου - Επιτόκοιο Ducati 0%. Μέχρι 30 Νοεμβρίου
KTM Super Duke 1290GT: Adrenaline Express - KTM Super Duke 1290GT: Adrenaline Express
Προσφορες Fanmoto - KTM 2016! - Προσφορες Fanmoto - KTM 2016!
Ducati Multistrada 1200 DVT Enduro - Ducati Multistrada 1200 DVT Enduro
Ducati Multistrada 1200 DVT Pikes Peak - Ducati Multistrada 1200 DVT Pikes Peak
Pre-Owned Multistrada 1200 στην Fanmoto - Pre-Owned Multistrada 1200 στην Fanmoto
ON - OFF στην Βόρεια Πελοπόννησο - ON - OFF στην Βόρεια Πελοπόννησο
-
- Νέο Ducati Scrambler. Ετοιμοπαράδοτο στην Fanmoto!!!